Med bakgrunn i flere klager fra beboere, styrets egne undersøkelser og stryk på  flere kvalitetskontroller gjennomført sammen med vaskebyrået vi brukte for vasking i oppgangene, har vi valgt å heve vår vaskeavtale med firmaet. 

Avtalen gikk opprinnelig ut i oktober 2024. Vi kunne derfor ikke bare si opp avtalen ordinært. Styret har brukt tid siden i vinter/vår på å gjennomføre kontroller og dokumentere at tjenesten ikke leveres i henhold til avtalt kvalitet. Med bakgrunn i dette har vi nå kunnet heve avtalen.

Ny leverandør på vasking i oppganger blir Trappvask AS. Avtalen trer i kraft 1. oktober . Trappvask vil starte med en nedvasking/skuring i hver oppgang. Dette vil bi gjort i løpet av de ca. første to ukene av oktober. Deretter vil de vaske ukentlig. Vi vil komme tilbake til hvilke dager det skal vaskes slik at dere beboere kan fjerne dørmatter o.l. i forkant av besøk av vask, dersom dere ønsker. 

Det positive med vaskeavtalen som vi hadde, var at den var svært prisgunstig. Når vi nå bytter avtale vil kostnaden til vasking gå noe opp. Dette vil også gjenspeile seg på felleskostnadene (der renhold fremkommer som egen linje). Vi venter imidlertid med å justere felleskostnader for renhold til januar, når også øvrige felleskostnader vil bli justert. Vi har klare forventninger til at kvaliteten vil heves mer enn kostnaden skulle tilsi, og håper beboere vil oppleve det samme.